How to be Fit girl

8:58 PG


Salam dan selamat sejahtera pada semua blogger. Hari ini punya tajuk ewahh bukan main dalam bahasa English ' How to be a Fit girl'. Maksudnya bagaimana caranya untuk dapatkan bentuk badan yang cantik dan mantap serta ingin kekalkan bentuk badan kita. Pagi tadi masa bos belum sampai opis yaya sempat la cari artikel mengenai Fit girl di Pin Interest. Jadi malam ni yaya akan kongsikan apa yang yaya faham mengenai Fit girl dan akan praktiskan dalam masa 2 minggu. Kita tengok fit ke x fit dalam masa 2 minggu.

Cara pertama apa yang kita perlu buat adalah :

1) Bangun awal pagi dan minum segelas air suam.Air suam bukan Air sejuk. Itu perkara yang perlu buat. Ini kerana perut akan senang hadam dan air akan buang segala toksik dalam badan kita. Kalau tak larat habiskan, Push yourself.

2) Perkara kedua adalah solat subuh dulu lepas solat subuh, Buatla beberapa gerakan yoga untuk buang kan segala angin dalam badan dan sekaligus untuk regangkan badan kita. Ini kerana pada waktu malam kita mesti guna kipas atau aircond kan. Yoga bertujuan untuk buang segala angin dalam badan akibat penggunaan kipas/aircond pada waktu kita tidur.

3) Perkara ketiga lepas habis buat yoga, Buat la Cardio selama 20 minit ke 30 minit untuk keluarkan peluh dalam badan. Earn your Shower, lepas kita sweating gila disebabkan cardio mandi lah sepuas-puasnya lepas bersenam.

4) Seterusnya, BREAKFAST.Sarapan pagi sangat penting untuk badan kita. Siapa yang tak sarapan pagi memang xkan jadi fit la. Seeloknya ambik oat pada waktu pagi dan secawan teh hijau. Yaya akan ambik oat setiap pagi sebab kenyang nya memang sampai ke tengahari.

5) Rancang waktu makan anda!. Makan 5 kali sehari. Sarapan pagi/minum pagi/makan tengahari/minum petang/makan malam. Yaya biasanya skip waktu makan malam. Sebab memang x makan malam. Makan malam bila mak masak sedap-sedap.Seeloknya kurangkan makan waktu malam untuk elak perut buncit.

6) Buat aktiviti yang menyihatkan pada hari minggu,Contohnya, Hiking/Aerobic dance atau Cycling keliling bandar ke

7) Dapatkan waktu tidur yang cukup. Tidur selama 6 ke 8 jam untuk badan yang segar dan sihat pada hari seterusnya.

OK la sampai sini je. Yaya nak tidur da ni. Annyeong.Annyeing jumu seyo <3

You Might Also Like

3 ulasan

  1. Makaseh kak yaya kongsi tips :)

    BalasPadam
  2. selalu ada masalah nak istiqamah buat benda2 ni sume sobs hahah

    BalasPadam
  3. cantik blog.. done follow u, follow me back :)

    BalasPadam

Instagram