Review Drama Korea : GOBLIN (DOKKAEBI)

6:04 PG

Assalamualaikum

apa khabar semua ? Lama dah tak bersiaran

Blog dalam hiatus sekarang sebab blog dalam construction lagi

Korang ada tengok tak K-Drama yang baru keluar semalam

Tajuknya GOBLIN / DOKKAEBI

Yaaaaa. Drama korea ni telah menambat hati ku lepas cerita Scarlet Heart

Goblin atau Dokkaebi lakonan Gong Yoo/Goblin/Kim Shin (Train to Busan ),Lee Dong Wook/Angel Death (My Girl) Kim Go Eun/Goblin's Bride ( Cheese Trap)

Mengisahkan seorang pahlawan diraja yang bernama Kim Shin telah dijatuhkan hukuman mati dan telah disumpah untuk jadi Immortal seumur hidup.Cara Kim Shin mati adalah dia ditusuk dengan pedang dia sendiri dan tiada siapa yang boleh tanggalkan tersebut melainkan pengantin goblinnya sendiri. Dengan cara itu lah, Kim Shin menjadi Immortal dan digelar sebagai Goblin /dokakebi.

Dia hidup selama 350 tahun dan berjumpa dengan pengantin goblin tu sendiri, Hanya Pengantin Goblin saja yang boleh tanggalkan pedang di dada dan dia boleh mati dengan tenang.

MASA TAYANGAN : SABTU DAN AHAD ( 7.15 MALAM @ ULANGAN 11.30 MALAM) DI OHK ASTRO











You Might Also Like

1 ulasan

  1. Cerita ni kelakar x? Kalau kelakar.. Nak juga tgk. Heh :p

    BalasPadam

Instagram